Jasna Novakov Sibinović
POLITIČKO POZORIŠTE OLIVERA FRLJIĆA: OD EMPATIJE DO SIMPATIJE
Biblioteka „Sinteze“, knjiga 15Urednik dr Zoran Đerić
Sterijino pozorje, Novi Sad 2020. – 284 str. – ISBN 978-86-85145-72-8

 

Elaborirajući i klasifikujući, vrlo kompetentno, različita shvatanja pojmova empatije i simpatije, autorka pokazuje da u Frljićevim predstavma postoji jedan vid empatijske identifikacije, što je istovremeno i jedan od originalnih naučnih doprinosa ove studije. (…) Dodatan naučni doprinos u razumevanju i Frljićeve scenske poetike i koncepta političnosti u savremenom teatru, Jasna Novakov Sibinović ostvaruje problematizovanjem raširenog stava o suprotstavljenosti pozorišne političnosti u brehtovnskom i lemanovskom smislu.

prof. dr Ivan Medenica

 

Autorka nudi inovativan analitički pristup delu Olivera Frljića na više nivoa. (…) Precizno napisana i jasno strukturisana, ova studija nudi originalnu i sofisticiranu analizu jednog od najznačajnijih evropskih pozorišnih umetnika ovog vremena. (…) O Frljiću se dosta piše u okvirima novinarstva i pozorišne kritike, ali još nedovoljno u akademskom kontekstu. Ova studija nudi značajan i originalan naučni doprinos temi političkog pozorišta Olivera Frljića, pre svega u domaćim i regionalnim, ali i u internacionalnim okvirima.

prof. dr Silvija Jestrović

 

Smelo i inventivno, Jasna Novakov Sibinović postulira vezu između procesa nastajanja Frljićevih predstava, utemeljenog u novoostvarenim vidovima emocionalne bliskosti oko ideje koja postepeno postaje zajednička, i tehnika njenog  ispoljavanja, a sledstveno i političkog delovanja.  Pregledna, pisana jasnim i pročišćenim stilom, ova studija može biti izuzetno značajno štivo svim akterima savremenih izvođačkih praksi sa jugoslovenskih prostora.

prof. dr Irena Ristić

 

 

O autorki

Jasna Novakov Sibinović je rođena 1970. u Bajinoj Bašti. Završila je Petu beogradsku gimnaziju, diplomirala na Odeljenju za filozofiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, doktorirala na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu 2017.

Radila je u redakcijama za kulturu Radio Beograda 2 i Studija B.

Objavljuje tekstove iz oblasti književnosti i teatrologije i učestvuje na međunarodnim konferencijama.

Od 1994. zaposlena je u izdavačkoj kući „Geopoetika“ kao izvršna urednica.