Boro Stjepanović 
GLUMA I (Rad na sebi) 
GLUMA II (Radnja) 
GLUMA III (Igra) 

Zajedničko izdanje Sterijinog pozorja i Univerziteta Crne Gore, 2005. 

Reč je o udžbenicima glume ali i ne samo o tome. Autor se svojim predmetom bavi ozbiljno, studiozno, posvećeno. Potpuno upućen u dostupnu teorijsku literaturu o glumi, autor traži dublje filozofsko utemeljenje u estetičkim stavovima Aristotela, Hegela, Kanta. S druge strane, u mnogim poglavljima ostvaruje izvanrednu sintezu relevantnih znanja iz psiholoških studija koje se tiču predmeta kojim se bavi. Fascinantan je plan, terminološka građevina koju autor gradi da bi raščlanio na elementarne sastojke sam pojam Gluma. Koristeći sopstveno glumačko i pedagoško iskustvo, Boro Stjepanović je napisao kapitalno delo o glumačkoj umetnosti. Na prvom nivou imamo udžbenik glume – najkompletniju antologiju vežbi za studiranje glume koja je ikad igde (koliko mi je dosad poznato) sastavljena. Kad se uzme u obzir da pedagozi glume mogu navedene vežbe da koriste sa varijantama koje sami razviju, onda je jasno da je upotrebna vrednost ovog Praktikuma ogromna. Na drugom nivou pratimo, kroz objašnjenja i komentare autora pokušaj da se, pred kraj ovoga veka, formuliše Metod glume, zasnovan na Sistemu Stanislavskog, ali razvijen relevantnim teorijskim stavovima drugih autora. Na trećem nivou – Boro Stjepanović je napisao teorijsku studiju koja će izazvati interesovanje teatrologa koji se, kod nas, nedovoljno bave Glumom kao najbitnijom dimenzijom pozorišta. Tako se može pretpostaviti da će delo, koje je pred nama, izazvati pojedinim stavovima polemiku ili kritičku reakciju (na primer o odnosu reditelja prema glumcima), ali i neophodne argumente da bi se navedeni stavovi mogli dovesti u pitanje. U knjizi Gluma III; Igra B. Stjepanović dovršava trilogiju posvećenu pedagogiji glume. Kao i u prve dve knjige autor ima praktičnu nameru: da studentima i pedagozima glume pokloni udžbenik, sastavljen iz jedinstvenog praktikuma – liste vežbi i teorijsko-istorijskog uvoda za svako poglavlje. Kao i prve dve knjige i ova ima širi značaj od školske knjige: za sve pozorišne profesionalce to je knjiga u kojoj je sabrano znanje – istorijsko, teorijsko i praktično – o glumi.

(Iz recenzije dr Vladimira JEVTOVIĆA)